سئو داخلی چیست؟ لینک دهی داخلی چه تاثیری در سئو داخلی دارد؟

سئو داخلی چیست؟

 

سئو داخلی عبارت است از بهینه سازی محتواها ، لینک ها و هر چیز دیگری که داخل وب سایت است. در واقع در این نوع سئو، سایت را برای رسیدن به رتبه های برتر آماده می کنید.

اگر با سئو تکنیکال آشنایی داشته باشید، قابل ملاحظه است که سئوی داخلی و تکنیکال در بسیاری موارد باهم همپوشانی دارند. برای مثال بهینه سازی لینک ها را هم می توان یکی از نکات سئو داخلی دانست و هم یکی از لازمه ها در سئوی تکنیکال. مسائلی مانند بهینه سازی کدها و حل ارورها چون فنی تر هستند، معمولاً فقط در حیطه سئو تکنیکال قرار می گیرند.

اما اینکه کدام موارد را می توانیم جزو سئوی داخلی سایت بدانیم؟ مواردی چون بهینه سازی تگ های عنوان، محتواها، لینک های داخلی و URL‌ها و … . با بهینه سازی ‌های درون صفحه و …. درواقع باتوجه به اینکه هدف شما این است که وب سایت خود را برای کاربران قابل استفاده‌ تر و ارزشمندتر نمایید تا رتبه بندی یا نحوه دیده شدن خود را در نتایج جست و جو در گوگل بهبود بخشید با حفظ این نکات به هدف خو بی شک خواهید رسید.

 

دلیل اهمیت سئو داخلی چیست؟

 

شاید هیچ کسب و کاری نباشد که نخواهد در موتورهای جست و جو گوگل سایت وی را در رتبه های بالا قرار دهد تا به افزایش بازدید سایت دست پیدا کند، این دقیقا یکی از عواملی است که باید استراتژی سئوی داخلی را جدی بگیرید.چرا؟

فرض کنید سایت شما خیلی هم سریع و بدون مشکل است (سئوی تکنیکال) و بک لینک های باکیفیتی هم گرفته اید (سئوی خارجی)، ولی وقتی خود سایت محتوای خوب و سئو شده ای نداشته باشد فایده اش چیست؟ چطور قرار است به موتورهای جست و جو بگویید که موضوع صفحاتتان دقیقاً درباره چیست؟ یا اگر عناوین خوبی ننوشته باشید چطور می توانید کاربران را متقاعد کنید که در صفحه نتایج شما را انتخاب کنند؟

بنابراین سئو داخلی پیش نیاز موفقیت در سایر شاخه های سئو محسوب می شود. زمانی که سئوی داخلی سایت به درستی انجام شود، موتورهای جست و جو را قادر می سازد که محتوای شما را درک کنند تا مرتبط ‌ترین محتواها را برای کوئری های مختلف رتبه‌ بندی کنند.

یکی دیگر از مهم ترین نکات سئو داخلی، آپدیت های دائمی گوگل است. شاید سایت شما با استانداردهای ۵ سال پیش سئوی فوق العاده ای گرفته باشد. اما با استانداردهای حال حاضر و با آن سئویی که داشته اید به رتبه های صفحه دوم هم نتوانید برسد.

برای مثال اگرچه گوگل هنوز به کلمات کلیدی موجود در محتوای شما نگاه می کند، اما پر کردن محتوا از کلمات کلیدی مدت ها پیش جایگاه خود را از دست داد. چون تجربه کاربری را تحت شعاع قرار می داد. پس اگر امروز محتوایتان را از کلمه کلیدی پر کنید، نه تنها افزایش رتبه نخواهید داشت که در دام الگوریتم های سختگیر گوگل هم می افتید.

به عنوان یک قاعده کلی باید بدانید که هر چه الگوریتم های گوگل پیچیده تر می شوند، فاکتورهای سئوی داخلی بیشتر از قبل روی رضایت کاربر متمرکز می شود. بنابراین همیشه پیگیر آپدیت های مهم گوگل باشید تا تکنیک های سئو داخلی را به بهترین شکل روی سایتتان پیاده کنید.

 

شرکت سئو کرمانشاه با هدف سئو سازی و طراحی وب سایت فاکتور سئو داخلی را بسیار ارجح و مهم در امر سئو سازی میداند و معتقد است یکی از چارچوب های اصلی سئو رعایت نکات مربوط به سئو داخلی میباشد

تخصص اینکه شما بدانید کدام صفحه را به کدام صفحه لینک دهید، چه زمانی لینک هید، خواننده مطلب سایت شما اگر لینک را کجا ببیند سئو داخلی شما به هدف رسیده است همگی جزو مواردی هستند که سئوکار کرمانشاه در سئوی داخلی سایت باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشد

 

آینده سئو داخلی در جستجوی معنایی و پردازش زبان طبیعی خلاصه می شود پس هر چقدر محتوای شما از لحاظ چگالی کلمه کلیدی و بررسی عمیق موضوع، عملکرد خوبی داشته باشد و همچین با ارائه یک پاسخ درست به سوال کاربران، رضایت آنها را هم جلب کند، مطمئن باشید که گوگل شما را در رتبه ای قرار می دهد که لایق شماست.

با این که گوگل هوشمندانه تر از قبل به راه خود ادامه می دهد، اما هنوز هم چگالی کلمه کلیدی در داخل محتوا یکی از فاکتورهای مهم سئو داخلی کرمانشاه است. در واقع، این بخش از بررسی با رویکردهای جدید مثل وزن دهی به عبارت ها با ابزار WDF*IDF و خوشه بندی عبارات و اصطلاحات مرتبط توسعه داده شده است. پس یک محتوای خوب علاوه بر کلمه کلیدی، باید ترکیبی از اصطلاحات کلیدی و مترادف ها را هم پوشش دهد.

با توجه به این که گوگل می خواهد یک محتوای باکیفیت و کامل در اختیار کاربران قرار دهد، با استفاده درست و به جا از کلمات کلیدی، میتوانید تمام محتوای متنی و بصری مرتبط با پرس و جوی کاربر را پوشش دهید، و مطمئن باشید که یکی از بهترین های سئو کرمانشاه on page  هستید.

فاکتورهای مهم در سئو داخلی

 

از دیگر معیارهای سئو داخلی میتوان به سرعت سایت اشاره کرد، در این باره خود گوگل هم اعلام کرده است که در الگوریتم خود، سیگنال مربوط به سرعت صفحه را هم درنظر می گیرد. پس طبیعی است که سایت هایی که صفحات آنها با سرعت بالاتری بارگذاری می شوند، پتانسیل بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل دارند.

اگر از جنبه کاربری به مسئله نگاه کنیم، سرعت پایین باعث می شود که کاربران اندکی بعد، سایت شما را ترک کنند، در نتیجه ترافیک ارگانیک سایت شما پایین می آید و این به نرخ تبدیل، CPC و سئو سایت کرمانشاه شما آسیب می رساند.

سرعت صفحه خوب (از لحاظ سئو) حداکثر باید 3ثانیه باشد و اگر بتوانید با طراحی و استفاده از استراتژی های درست سئو ، سرعت وبسایت را ارتقا دهید مطمئن باشید که پاداش خود را هم از کاربران و هم از گوگل خواهید گرفت.

اگر در زمینه محتوا و سایر فاکتورها سنگ تمام گذاشته اید و دوست ندارید که به خاطر سرعت پایین لود صفحه، شانس قرار گرفتن در رتبه های بالاتر را از دست دهید، بهتر است از یک سرورمجازی استفاده کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر میتواند با مشاورین ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ ناژوان تماس تلفنی داشته باشید و سوالات خود را در زمینه سئو سایت کرمانشاه به جواب برسانید

 

قبل از اینکه محتوای شما بتواند رتبه بندی کند، به لینک نیاز دارد. Google پست‌ها و صفحات شما را زمانی که از جایی در وب به آن پیوند داده می‌شود، به بهترین وجه پیدا می‌کند. لینک های داخلی همچنین محتوای شما را به هم متصل می کنند و به گوگل ایده ای از ساختار وب سایت شما می دهند. آنها می توانند یک سلسله مراتب در سایت شما ایجاد کنند و به شما این امکان را می دهند که مهم ترین صفحات و پست ها را با ارزش لینک بیشتری نسبت به سایر صفحات با ارزش کمتر ارائه دهید. بنابراین استفاده از استراتژی لینک داخلی مناسب می تواند سئوی شما را تقویت کند! در این مقاله، ما در مورد اهمیت لینک سازی داخلی، نحوه برخورد با آن و اینکه چگونه Yoast SEO می تواند به شما در پیوند داخلی کمک کند، بحث خواهیم کرد.

 

لینک های داخلی چیست؟

لینک های داخلی هر لینکی از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر در وب سایت شما میباشد. کاربران و موتورهای جستجوی شما از لینک ها برای یافتن محتوای وب سایت شما استفاده می کنند. کاربران شما از لینک ها برای پیمایش در سایت شما و یافتن محتوایی که می خواهند پیدا کنند استفاده می کنند. موتورهای جستجو نیز از لینک ها برای پیمایش سایت شما استفاده می کنند. آنها صفحه ای را نمی بینند اگر پیوندی به آن وجود نداشته باشد.

چندین نوع لینک داخلی وجود دارد. علاوه بر لینک های موجود در صفحه اصلی، منو و غیره، می توانید لینک هایی را نیز در محتوای خود اضافه کنید. ما به آنها لینک های متنی می گوییم. لینک های متنی کاربران شما را به محتوای جالب و مرتبط راهنمایی می کند. علاوه بر این، آنها به موتورهای جستجو اجازه می دهند تا تعیین کنند که چه محتوایی در سایت شما مرتبط است و ارزش آن را دارد. هر چه یک صفحه مهم لینک های بیشتری دریافت کند، برای موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به نظر می رسد. بنابراین، لینک های داخلی خوب برای سئوی شما بسیار مهم هستند.

لینک های داخلی در مقابل لینک های خارجی

هر وب سایت – حتی فروشگاه های آنلاین – از لینک های داخلی و خارجی تشکیل شده است. لینک های داخلی صفحات و پست های وب سایت شما را به هم متصل می کنند و لینک های خارجی صفحات شما را به وب سایت های دیگر متصل می کنند.

چرا لینک ها برای گوگل مهم هستند؟

لینک داخلی یک عامل ضروری برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است. اما چرا؟ گوگل برای کشف محتوا در وب سایت ها و رتبه بندی این محتوا در نتایج جستجو، پیوندها را دنبال می کند. اگر یک پست یا صفحه لینک های زیادی دریافت کند، این به گوگل نشان می دهد که یک مقاله ضروری یا با ارزش است. این برای پیوندهای داخلی و همچنین خارجی به حساب می آید.

پیوند داخلی چیزی است که شما به عنوان مالک سایت کنترل می کنید. شما بازدیدکنندگان و گوگل را با لینک های داخلی صحیح به مهم ترین صفحات خود راهنمایی می کنید.

پیوندهای داخلی روابط بین محتوا را ایجاد می کنند

گوگل وب سایت ها را با دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی با استفاده از رباتی به نام Googlebot می خزد. این ربات به صفحه اصلی وب سایت می رسد، صفحه را بررسی می کند و اولین لینک را دنبال می کند. با دنبال کردن لینک ها، گوگل می تواند رابطه بین صفحات مختلف، پست ها و سایر محتواها را بررسی کند. به این ترتیب، گوگل متوجه می شود که کدام صفحات در سایت شما موضوعی مشابه را پوشش می دهند.

به عنوان مثال، این پست دارای پیوندهایی به برچسب‌های «سئوی محتوا»، «پیوند داخلی» و «ساختار سایت» است. با افزودن این پیوندها مطمئن می شویم که گوگل متوجه شده است که محتوای آن صفحات با محتوای این پست مرتبط است. لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر پیدا کنند

ارزش پیوند

گوگل علاوه بر درک رابطه بین محتوا، ارزش لینک را بین تمام لینک‌های یک صفحه وب تقسیم می‌کند. اغلب، صفحه اصلی یک وب سایت دارای بیشترین ارزش لینک است زیرا بیشترین بک لینک را دارد. این مقدار پیوند بین تمام پیوندهای موجود در آن صفحه اصلی به اشتراک گذاشته خواهد شد. مقدار پیوند ارسال شده به صفحه زیر بین پیوندهای آن صفحه و غیره تقسیم می شود.

بنابراین، جدیدترین پست‌های وبلاگ شما ارزش لینک دهی بیشتری خواهند داشت اگر به جای اینکه فقط در صفحه دسته‌بندی به آن‌ها لینک دهید، از صفحه اصلی لینک دهید. و اگر پست‌های اخیر از صفحه اصلی به آن‌ها لینک داده شده باشند، Google سریع‌تر پیدا می‌کند.

وقتی متوجه شدید که لینک ها ارزش خود را منتقل می کنند، خواهید فهمید که لینک های بیشتر به یک پست به معنای ارزش بیشتر است. به این دلیل که گوگل صفحه ای با تعداد زیادی لینک ارزشمند را مهم تر می داند. شانس رتبه بندی آن صفحه را افزایش خواهید داد.

راه اندازی یک استراتژی پیوند داخلی

برای سئوی کرج شما بسیار مهم است که استراتژی لینک داخلی خود را به طور منظم ارزیابی و بهبود بخشد. این یکی از راه های بهبود تناسب وب سایت شماست. با افزودن لینک های داخلی مناسب، مطمئن می شوید که گوگل موارد زیر را درک می کند:

ارتباط صفحات؛
رابطه بین صفحات؛
و ارزش صفحات

برای راه اندازی استراتژی لینک داخلی خود باید چندین نکته را در نظر بگیرید. نحوه انجام این کار به سایت و اهداف شما بستگی دارد، اما مراحل زیر یک قانون کلی خوب است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن